본문 바로가기

Artist

Lee Hyemi

 

 

Lee HyeMi is an artist who explores the texture of ceramics through numerous glaze experiments. She applies a variety of glaze to her work, choosing the proper soil, firing ways based on the glaze. Her work is largely divided into dishes using white porcelain and objects using colored clay. Her work maximizes the impression from the glaze through comparatively simple and natural shapes. She mainly uses the white porcelain and it is characterized to show different colors by types, thickness and various variables even with the same basic soil.

She, who just starts her own works, seeks the comfortable work inspired from the nature. Since she is already aware of the fact that the history of ceramics has started too old to create the brand-new things, she cleverly chooses to study on the glaze. It is natural to have a desire for completeness as the artist who creates objects and ,at the same time, the living ceramics usable in a daily life. When using a rough texture glaze in ‘The Old Project,’ she completes the collection by producing ceramics with numerous uses such as a pencil case, a tray, and a vase which are not suitable dining dishes. These pieces suggest the many diverse uses of ceramics.

 

 

Education

 

2015 M.F.A., Seoul National University, Seoul, South Korea

2013 B.F.A., Seoul National University, Seoul, South Korea

Selected Exhibitions


Uploading Soon

 

 

 

 

 

 

 


​中文

Lee Hyemi通过各种上釉方法研究陶瓷质感。她利用各种釉料创作作品,创作作品时,按照釉料的 特征选择粘土、烧制等。她的作品大体可分为两种:利用白瓷土的餐具和采用有色粘土的雕塑。 她的作品单纯自然,实现釉料特征的最大化。她主要利用白瓷土,但通过不同的釉料、厚度以 及各种变数创造出五花八门的作品。

这位年轻的艺术家才刚刚找到适合自己的工作。她从自然获得灵感,创造出让人感到舒适的作 品。她意识到由于陶瓷的历史悠久,难以创造出崭新的作品。这一明智的判断让她决心研究釉 料。她的作品都既是装饰品,又是生活用品,因此非常重视作品的完成度。就像「古老项目」 那样, 粗糙釉料不适合做餐具,因此用它们来制作笔筒、砚滴、茶盘、花瓶等生活用品,提 高作品完成度和实用性。

 

 

 

 

 

 

 


​日文

 

イヒェミは多様な釉薬実験を通じて陶磁器の質感を探求する作家である。彼女は釉薬に基づいてこれに合う粘土と燒成法などを選択する方式で作業する。彼女の作業は大きく白土を使った食器と有色粘土を使ったオブジェに分けられる。比較的単純で自然な形を通じて釉薬の效果を最大にする。彼女は主に白土を使用するが、同じ胎土でも釉薬の種類や厚さ、さまざまな変数によってそれぞれ異なる色を見せてくれるのが特徴である。

ただ今、自分のスタイルを探し始めたばかりの若い作家である彼女は、主に自然物に霊感を受けたゆったりした雰囲気の作業を追求する。まったく新しい何かを創造するには陶磁器の歴史がもうすでに長くなったということを彼女はよく知っている。彼女の賢明な選択が釉薬に目を向けられたきっかけとなった。オブジェと食器の作家として完成度に対する欲は当然である。「古いプロジェクト」のようにラフな釉薬を使う場合は食器で使用するには適していないが、筆箱と硯滴、そしてトレイと花瓶などの食器以外に多様なお使いのできる生活器を製作することで、完成度を高める同時に、陶磁の多様な使い方を提案する。

 

 

 

 

 

 

 

이혜미는 다양한 유약실험을 통해 도자기가 보여주는 질감을 탐구하는 작가다. 그녀는 다양한 유약을 그녀의 작업에 적용하면서 유약을 기준으로 이에 맞는 흙, 번조 방법 등을 선택하는 방식으로 작업한다. 그녀의 작업은 크게 백자토를 사용한 식기와 유색 점토를 사용한 오브제 작업으로 나뉜다. 비교적 단순하고 자연스러운 형태를 통해 유약이 주는 감상을 극대화한다. 그녀는 주로 백자토를 사용하는데, 같은 태토로도 유약의 종류와 두께, 다양한 변수들에 의해 각기 다른 빛깔을 보여주는 것이 특징이다.

 

이제 막 자신만의 작업을 찾기 시작한 젊은 작가인 그녀는 대부분 자연물에 영감을 받은 편안한 분위기의 작업을 추구한다. 아주 새로운 무언가를 창조해내기에는 도자기의 역사가 이미 너무도 오래됐다는 것을 그녀는 알고 있다. 그녀의 영민한 선택이 유약에 대한 탐구로 향한 것이다. 오브제와 동시에 실제 사용가능한 생활자기를 만드는 작가로서 완성도에 대한 욕심은 당연하다. 「오래된 프로젝트」와 같이 거친 느낌의 유약을 사용할 때는 식기로서의 활용은 적합하지 않지만 필통, 연적, 트레이, 화병 등 식기 이외에 다양한 쓰임을 갖춘 생활기를 제작함으로써 완성도를 높이는 동시에 도자의 다양한 활용을 제안한다.

 

 

 

Yuna Hwang(Editor), Naina Lee(Eng), Soojung Lee(Cn), Hyeseon Park(Jpn)

 

<Korean Ceramic Artists Archive> Mar·Apr 2018

 

'Artist' 카테고리의 다른 글

Lee HyunBae  (0) 2018.10.24
Kim Jeongbum  (0) 2018.10.24
Yoon Sanghyuk  (0) 2018.10.24
Kim Hansa  (0) 2018.10.24
Kang Junyoung  (0) 2018.10.24